Kodėl lažybos yra tokios populiarios?
Turime sutikti, kad lažybos yra viena populiariausių azartinių veiklų, kurią nusprendžia pasirinkti įvairaus amžiaus žmonės. Prognozuojama, kad vien Amerikoje 2020 metais internetinių lošimų apyvarta bus beveik 60 milijardų dolerių, o tai tikrai įspūdinga suma. 2009 metais internetinių lošimų apyvarta Amerikoje siekė kiek daugiau nei 20 milijardų dolerių, o 2015 metais išaugo beveik dvigubai. Dėl tokio didelio internetinių lošimų populiarėjimo natūraliai iškilo klausimas, kas skatina Amerikos gyventojus rinktis azartinę veiklą, ir kodėl būtent lažybos yra tokios populiarios. Dėl šios priežasties 2017 metais Amerikoje buvo atliktas tyrimas, kuriuo siekta išsiaiškinti, kas šią veiklą daro tokią patrauklią. Taigi, kokie yra šio tyrimo rezultatai?
Priežastys, skatinančios rinktis lažybas
- Tyrimo metu respondentai galėjo pasirinkti ne vieną, bet kelis jiems tinkančius nurodytus atsakymų variantus. Tyrimas atskleidė štai tokius rezultatus:
- Net 45 procentai respondentų atsakė, kad lažybos paverčia rungtynes kur kas įdomesnėmis. Natūralu, kad tuomet, kai pastatoma už vieną ar kitą komandą, sirgaliai tampa dar labiau suinteresuoti tam tikra rungtynių baigtimi, taigi, jas stebėti tampa kur kas įdomiau;
- 38 procentai dalyvavusių tyrimų atsakė, kad jiems patinka, kai šalia rungtynių dar vyksta ir papildomas žaidimas. Tai leidžia vienu metu užsiimti ne viena, bet daugiau siūlomų veiklų, todėl leidžiamas laikas tampa kur kas įdomesnis;
- 34 procentai respondentų atsakė, kad lažybos – tai puiki galimybė varžytis su draugais ar kolegomis. Niekam ne paslaptis, kad sporto rungtynės gana dažnai yra stebimos su bičiuliais, taigi, tuo pat metu galima tarpusavyje pasivaržyti;
- Beveik trečdalis (29 procentai) dalyvavusių tyrime atsakė, kad jiems paprasčiausiai patinka lažybų sukeliamas jaudulys, tad jie tokią veiklą renkasi vien dėl tokių emocijų;
- Nors sąvoka „rizika“ skamba gana grėsmingai, tačiau 15 procentų apklaustųjų sutiko, kad būtent tai juos skatina dalyvauti lažybose;
- 14 procentų respondentų atsakė, kad tai – puiki galimybė išnaudoti sukauptas sporto žinias;
- 12 procentų tyrime dalyvavusių asmenų atsakė, kad jiems dalyvavimas lažybose yra tarsi įprotis, o 9 procentai pažymėjo, kad paprasčiausiai nežino, kas juos skatina dalyvauti šioje veikloje.
Taigi, lažybos yra pasirenkamos dėl labai įvairių priežasčių. Nors šis tyrimas buvo atliktas Amerikoje, tačiau, didelė tikimybė, kad ir kitose šalyse atliktų tyrimų rezultatai būtų gana panašūs. Ši veikla – tai tikrai didelis adrenalino pliūpsnis, leidžiantis dar labiau mėgautis sporto varžybomis ar buvimu bičiulių kompanijoje.