Didėja pasitikėjimas internetine prekyba: perkančiųjų vis daugiau

parašė , 2018-02-05 23:49

Anot Statistikos departamento, 2017-aisiais 77,7 proc. 16–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų naudojosi interneto ryšiu, o 38,1% – prekes arba paslaugas įsigijo internete, kas yra beveik 5% daugiau nei prieš metus. Žvelgiant į staistinius duomenis, matyti, kad palankiau į prekiavimą internete žiūri verslai, teikiantys paslaugas. 2016-aisiais net 71,5 proc. apgyvendinimo paslaugas teikusių įmonių užsakymų gavo ir elektroniniu būdu, o tokie užsakymai sudarė net 42 proc. apyvartos. Toliau seka kelionių agentūrų, ekskursijų organizatorių, leidybinės veiklos, programų ir transliavimo, ryšio paslaugų, svetainių talpinimo ir kitų kompiuterinių paslaugų teikėjai. Nors tik 33,8 proc. mažmeninė prekybos įmonių pardavė prekių ir internetu, tai yra beveik 10 proc. didesnė dalis nei 2015-aisiais. Nors staistinių duomenų apie 2017-uosius dar nėra, tikėtina, kad augimas buvo žymus.

Pagrindinės verslininkų įvardintos kliūtys e. prekybai:

  • įmonės parduodamos prekės ir paslaugos netinka internetinei prekybai;
  • per didelės, palyginti su nauda, e. prekybos diegimo sąnaudos;
  • Problematiška logistika (prekių gabenimas arba paslaugų teikimas).

Kaip matome, tuos, kurie turi ką parduoti internetu, neretai nuo minties plėsti veiklą į virtualiąją erdvę labiausiai atbaido elektroninės parduotuvės kaina. Tai kiek gi kainuoja internetinių parduotuvių kūrimas?

Internetinių parduotuvių kūrimasSmulkiems ir vidutinio dydžio verslams IT įmonės dažniausiai siūlo e-komercijos sprendimus, paremtus atvirojo kodo e-komercijos turinio valdymo sistemomis. Populiariausios – PrestaShop, Opencart, Magento, WooCommerce (populiariausios turinio valdymo sistemos WordPress įskiepis). Tai išties geras sprendimas, kadangi ir kainuoja mažiau, o ir užsakovas visam laikui „nepririšamas“ prie parduotuvę kūrusios įmonės – parduotuvės priežiūrą ir tobulinimą bet kuriuo momentu nesunkiai gali perimti bet kuris kitas programuotojas, įvaldęs PHP programavimo kalbą. Visoms minėtoms e-prekybos platformoms yra sukurta tūkstančiai mokamų ir nemokamų modulių, todėl diegimo darbai užtrunka gerokai greičiau, o ir kainuoja mažiau.

Dažnai parduotuvės sukūrimo kaina ypač daug priklauso nuo kliento reikalavimų dizainui. Dizainas ypač svarbus parduotuvės įvaizdžiui, patikimumui formuoti, todėl kol parduotuvė mažai žinoma, jis gali turėti lemiamą įtaką lankytojo apsisprendimui, ar tokioje parduotuvėje išvis saugu pirkti. Norint unikaliai atrodančio projekto, natūralu, kad susimokėti teks daugiau. Visgi taupantiems yra puiki alternatyva – galima rinktis iš šimtų ar net tūkstančių profesionalių dizainerių sukurtų dizaino šablonų, parduodamų specializuotose parduotuvėse, pavyzdžiui, templatemonster.com, themeforest.com. Už dizaino šabloną sumokėję nuo keliasdešimties iki 100 eurų, galite turėti puikiai atrodančią, nors ir ne unikalios išvaizdos internetinę parduotuvę. Tada beliks šabloną įdiegti, sukonfigūruoti ir paredaguoti, pritaikant prie firminio stiliaus. Prie kainos dar gali tekti pripliusuoti išlaidas profesionalioms nuotraukoms, jei tokių neturite.

El. parduotuvių kūrėjai nėra labdaringos organizacijos, todėl programavimo paslaugų kainą dažniausiai grindžia sąnaudomis, paremtomis sugaištų valandų skaičiumi. Paprastai daugiausiai laiko užtrunka ne pačios turinio valdymo sistemos, apmokėjimo ir siuntimo modulių diegimas, o jų konfigūracija bei pritaikymas konkretaus kliento poreikiams. Nenuostabu, kad labiausiai sistema išbrangsta tuomet, kai prireikia integracijų su kitomis kliento naudojamomis sistemomis – pvz., verslo valdymo sistema ar atskiromis sandėlio valdymo, buhalterinės apskaitos ir kitomis informacinėmis sistemomis.

Žinoma, kainuoja ne vien parduotuvės susikūrimas, bet ir jos administravimas. Visgi stebint tiek pasaulines tendencijas, tiek statistinius Lietuvos duomenis, akivaizdu, kad elektroninė prekyba ir toliau darysis vis populiaresnė. Didėjant konkurencijai verta ramiai paskaičiuoti ne kiek kainuos internetinė parduotuvė, o kiek gali kainuoti jos neturėjimas.

Vienas atsakymas į “Didėja pasitikėjimas internetine prekyba: perkančiųjų vis daugiau”

  1. Aivaras says:

    Dar vienas iššūkis yra nuspręsti kur sandėliuoti gaminius/produktus. Žinoma, labai priklauso kokius konkrečiai produktus ar gaminius reikia sandėliuoti, tačiau kiek pastebėjau daugėja verslininkų, kurie kaip sprendimą sandėliavimui pasirenka angarus, o ir atsiliepimai apie juos mačiau taip pat labai geri.

Rašyti komentarą